Is investeren in hardware tijdens en na COVID-19 wel zo verstandig?
Ondernemers staan in de afgelopen weken ineens voor een aantal keuzes, als het aankomt op IT en telecommunicatie. Verhuizen naar thuissituaties of uitbreiden voor een (tijdelijke,) dubbele bezetting. Serviceafdelingen van bedrijven en leveranciers zien de druk op hun communicatiekanalen groeien. En inmiddels zijn we een aantal weken verder, is de rust enigszins wedergekeerd maar is de drukte en ‘load’ op de (interne) IT afdeling zeker nog niet ten einde.
Er is om de werkzaamheden te continueren dan ook in grote schaal apparatuur en toebehoren aangeschaft door ZZP en het MKB. Naast aankoop van nieuw(uit de leger wordende schappen), is er ook meer gekeken naar de (tijdelijke) inzet van gebruikte apparatuur. De prioriteit in een tijd als deze is om naast de onderneming, de apparatuur draaiende te houden. Hier ligt een groot belang, gezien door deze systemen de ‘business’ kan doorgaan.
Maar na de, soms in alle haast, genomen besluiten rondom IT-aankopen komt een tijd van terugkijken op deze opmerkelijke periode. Bij gesprekken binnen de ZZP en MKB omgeving worden onderstaande vragen nu en zeker in de komende tijd besproken.
- Was mijn IT-omgeving klaar voor deze situatie?
- Welke aankoopbesluiten heb ik genomen en welke investeringen heb ik gedaan om de IT-omgeving om te schakelen naar thuiswerken?
- Wat is het effect geweest van deze besluiten op de processen en het budget van mijn werkzaamheden?
- Hoe wil ik in de toekomst onze IT en telecommunicatie omgeving inrichten?
- Welke rol speelt mijn huidige apparatuur hier nog bij?
ZZPremium helpt je graag bij het beantwoorden van een aantal van deze vragen. Dit doen we samen met onze partner CLN. Samen bekijken we of de, mogelijk ad-hoc, beslissingen die jij hebt moeten nemen een minimale impact hebben op budget en milieu. Dit doen we op de volgende manieren:
- Nieuw aangeschafte apparatuur: komt mogelijk in aanmerking voor sale en lease back.
- Gebruikte apparatuur kan worden ingeleverd, verwerkt en mogelijk verkocht. Apparatuur wordt zoveel mogelijk (her)gebruikt.
- Investeren in een toekomstbestendige IT en telecomomgeving. Zonder zorgen en budget door blijven werken.
Weliswaar zijn ook wij genoodzaakt te imroviseren, maar we zijn bereikbaar voor voor al je vragen! We bereiden ons voor op bovenstaande onderwerpen om sterker uit de crisis te komen.
Mogen wij je helpen?
Giuseppe Levatino
Persoonlijk contact? Bel 0887898818 of mail naar giuseppe@zzpremium.nl
Printing is toch helemaal niet meer actueel in deze digitale economie?
/0 Reacties/in Nieuws, Printers, Werkplek /door GiuseppeONZE PARTNERS
de waardevolle partners waarmee we samenwerken.





